fredag den 4. september 2009

Min bedste ven

Så blev klokken 22 i skrivende stund, og vi har ikke noget strøm – igen! Der er ikke noget lys, bortset fra de tre pærer som bliver drevet af vores lille benzingenerator, så man må være kreativ, når skal lave noget i de mørklagte rum. Solen er for længst gået ned, og når det er mørkt i Afrika, så er det virkelig mørkt! Der er meget, man skal tænke på. Hvis man ikke har fået hentet vand i brønden, er man på spanden. Man går heller ikke ligefrem ud i byen i mørket. Der er mange ting, man ikke kan lave medmindre: ... (Trommehvirvel!) … Man har en PANDELAMPE!

Jeg havde ikke troet, jeg skulle indrømme det, men jeg har fået en ny bedste ven hernede. Min pandelampe fra Aldi, som indtil videre har fulgt mig på mange friluftsture, og nu i Nigeria, er uundværlig. Jeg havde troet det skulle blive mine stop-piller, mine fantastiske pædagog-sandaler eller min iPod, men nej, pandelampen er vinderen. Uden den ville jeg ikke kunne gå på toilet uden svine det hele til, og uden den ville al aktivitet i aftentimerne være umulig. Det eneste der er at sige er: Aldi – du er en vinder! Na gode...

1 kommentar:

  1. Hey Asger
    - jeg burde gå læse et par hundrede af de sider jeg allerede er bagud inden den står på første fredagsbars-bytur.
    Men så faldt jeg over din blog, og jeg må sige den fangede.
    Lige sætte Railroad Man på iPod'en og så læse derudaf. (Håber min smag er godkendt)
    Ville bare lige sige, at du skriver godt, og at det i øvrigt lyder som en god ting, du har gang i.
    Jeg vil følge med.
    //Søren

    Og hurra for pandelampen, i øvrigt. Jeg har selv en energizer, sikkert magen til din, som har udfoldet sig (og mig) i Egmonts kældre mangen stund.
    den er mojn

    SvarSlet